Google Analytics 4

Onder de “motorkap” is Google Analytics 4 (GA 4) compleet anders. Het gegevensmodel van GA 4 is zó anders dat je je huidige data niet kunt meenemen naar de nieuwe versie. GA 4 gaat dus niet verder in je huidige property*. Een property is Bij de upgrade wordt er een extra property geopend naast degene die je nu al hebt.

*Een property is een term die gebruikt wordt in Google Analytics om een website, mobiele applicatie of blog aan te duiden die gekoppeld is aan een unieke tracking ID. Een Analytics account kan gekoppeld zijn aan meerdere properties die door dezelfde persoon of organisatie beheerd worden.

Na de upgrade heb je twee versies van Google Analytics op je website: GA 4 en Universal Analytics. Beide versies van Google Analytics verzamelen hun eigen data. In je oude property ga je gewoon verder waar je was gebleven. In je nieuwe property begin je helemaal opnieuw met het verzamelen van data. Beide versies draaien voorlopig naast elkaar.

Dit verandert er met GA 4:

# Bouncerate
De bounce rate gaat er uit. Dit is echt een achterhaald gegeven. Als iemand in zo min mogelijk kliks een actie uitvoert, dan is dat juist goed.

# Engagement
Engagement, dus de betrokkenheid van de bezoekers, wordt veel belangrijker dan lege cijfers zoals aantal bezoekers of sessies.

# Verbeterde zoekfunctie
Heb je moeite om de plek te vinden waar ze bepaalde hebben verstopt? Met de zoekbalk in je Analytics kun je bepaalde info een stuk gemakkelijker terugvinden!

# AVG
IP adressen zijn automatisch anoniem dus AVG proof. Minder afhankelijk van gebruik Cookies.

# Rapporten
Met GA4 kun je zelf relevante rapporten opzetten, waardoor je gemakkelijk data kunt vergelijken.

Ja zet ons over naar Google Analytics 4


    Ik ga akkoord met de eenmalige kosten van € 249,- (excl. btw).

    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing