Strategie

G4Z: jouw veelzijdige, strategische groeipartner

In de snel veranderende zakenwereld van vandaag sta je als ondernemers vaak voor de uitdaging om je bedrijf strategisch te sturen, terwijl je ook de dagelijkse operaties moet managen. Het is daarom cruciaal om een betrouwbare partner vinden die niet alleen je dienst, service of product begrijpt, maar ook actief bijdraagt aan de langetermijnstrategie en groei van je bedrijf.

Giraffes4Zebras speelt hierbij een sleutelrol als strategisch partner. Wij bieden een scala aan diensten en expertise om jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen. Van ons als strategisch partner mag je verschillende verwachtingen hebben. Dit is afhankelijk van de aard van de samenwerking en de specifieke doelstellingen van je organisatie:

De 6 strategische stappen van Giraffes4zebras

Wanneer we voor jou als klant aan de slag gaan, is dit de eerste vraag die we stellen. We gaan bij Giraffes4Zebras niet voor onze klanten aan de slag voordat er duidelijke doelen bepaald zijn, de strategie bedacht is én vastgelegd is hoe we die doelen gaan halen.

Heb je echt goed nagedacht over jouw strategie? Wanneer je de route al bepaald hebt en een actieplan hebt gemaakt hoe je de doelstellingen wilt behalen, dan gaan we verder. Als je dit nog niet scherp hebt, dan helpen we je daarbij.

Het nut van een goed doordachte strategie
Je kunt als ondernemer echt wel een bedrijf draaiende houden zonder dat je een doordachte strategie op papier hebt gezet. Maar wanneer je ervaren en succesvolle ondernemers vraagt wat de basis is van hun succes, dan is dat: hard werken, een beetje geluk en een hele heldere strategie hebben.

Het ontwikkelen van een strategie is een behoorlijk tijdrovend en intensief proces, waarbij je jezelf dwingt om na te denken over alles wat goed en niet goed gaat binnen je bedrijf. En waarbij je soms harde en ingrijpende keuzes moet maken. Je geeft jezelf daarmee richting en duidelijkheid voor de komende tijd, waardoor jij rust krijgt en je organisatie energie. Je werkt even niet in maar áán je bedrijf.

Bewezen methodiek

Hoe gaat het strategische proces in zijn werk? Wij werken volgens een vaste en bewezen methodiek, die uit 6 stappen bestaat:

  1. Het bepalen van de visie en je doelen
  2. De trends en ontwikkelingen
  3. De inventarisatie van de huidige situatie binnen jouw bedrijf
  4. Kansen en ideeën
  5. De analyse en het ontwerp van de strategie
  6. Presentatie van de strategie en het implementatieplan

 

 

Marketing en sales

Een onderdeel van je strategie heeft betrekking op de marketing, communicatie en sales van je bedrijf. Hiermee gaan we aan de slag. We gaan met de juiste marketingmiddelen en de activatie hiervan zorgen dat je je doelen gaat behalen.

Ben jij klaar om je bedrijf strategisch vooruit te helpen, maar zie je door de complexiteit niet hoe je een effectieve strategie moet maken? Met ons bewezen stappenplan helpen we je uit de brand. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Hieronder gaan we dieper in op elke stap.

Het bepalen van de visie, je missie en je doelen

De visie houdt in dat we gaan bepalen waar jij over 10 jaar met je bedrijf wilt staan, en hoe jouw bedrijf dan bekendstaat. Dit mag een droombeeld zijn.

Daarnaast gaan we bekijken waarom je met jouw bedrijf doet wat je doet. De missie geeft antwoord op de vragen ‘Wat drijft je?’, ‘Waar sta je voor?’ en ‘Wat zijn de kernwaarden binnen jouw bedrijf?’.

Om je grote doel (Big Hairy Audacious Goal) te halen, zul je ieder jaar stappen moeten maken. Je gaat je doelen voor de komende 1, 2 en 3 jaar bepalen.

1

De trends en ontwikkelingen

We leven in een unieke tijd met meer transformaties in de wereld dan ooit. Op dit moment zijn er in ieder geval 11 transformaties gaande, van energietransitie tot zorgtransitie, van economische transitie tot sociale transitie (bron: Loyal Partners). De transities en de onderliggende trends gaan sowieso impact hebben op jouw bedrijf.

2

De inventarisatie van de huidige situatie binnen jouw bedrijf

Je gaat elk onderdeel van je bedrijf bekijken. Daarbij bedenk je per onderdeel of het zo moet blijven, of dat je er iets aan moet veranderen of omgooien. We bekijken je organisatiestructuur, de rollen van het management, de sales en marketing, de financiering, de producten, de inkoop, je ketenpartners, de rol van de aandeelhouders, de innovatie, en nog meer.

3

Kansen en ideeën

Een ondernemer heeft vaak 1000 ideeën en ziet overal kansen. Dit is fantastisch, maar is ook direct een valkuil. Versnippering van aandacht en energie, en van links naar rechts schieten, komen de groei en het resultaat van een bedrijf vaak niet ten goede. In deze fase benoemen we alle mogelijke ideeën. We onderzoeken ze nog niet op haalbaarheid, maar benoemen alles. Wilde ideeën, mogelijke ideeën en kansen.

4

De analyse en het ontwerp van de strategie

In deze stap structureren we alle genoemde ideeën. Deze ga je prioriteren aan de hand van een aantal criteria die voor jouw bedrijf cruciaal zijn. Je gaat je eigen ideeën punten geven. Het resultaat hiervan is een eigen ideeënlijst, geselecteerd op basis van door jezelf bedachte criteria, gesorteerd in volgorde van belangrijkheid. Hiermee gaan we je strategie samenstellen.

5

Presentatie van de strategie en het implementatieplan

Hier komt alles bij elkaar. Op een duidelijke en toegankelijke manier voor jouw hele team maken we een presentatie – die je uiteraard zelf geeft. We gaan voor de uitvoering alle acties inplannen om al jouw gekozen ideeën uit te voeren in een heldere, overzichtelijke spreadsheet.

6

Wij zijn het verlengde van jullie organisatie

Marketing

Met Marketing as a Service (MaaS) staat ons hele marketingteam tot jouw beschikking.

Wij kunnen met dit team de marketing voor jouw bedrijf volledig op ons nemen, maar we kunnen jouw huidige marketingteam ook ondersteunen met onze specialisten. Je komt door MaaS in contact te staan met onze projectmanagers, die jouw bedrijf door en door leren kennen. Zo kunnen zij met je meedenken en je helpen bij het opzetten van strategieën voor het promoten van jouw product of dienst. Vervolgens sturen ze het Giraffes4Zebras-team verder aan om opdrachten vanuit deze strategie uit te voeren.

Wij brengen jouw organisatie en diensten perfect in beeld en zorgen ervoor dat jouw doelstellingen in ieder geval gehaald worden en als het kan, dan overtreffen wij ze.

Lees meer
Techniek

Werken met de techniek die zich achter een website verschuilt, is een vak apart.

Giraffes4Zebras heeft een sterk technisch team, waarin meerdere specialismen samenkomen. Zo weten wij voor ieder technisch probleem een passende oplossing te vinden.

Daarnaast denken wij mee over nieuwe technieken die de website up-to-date houden en die je verder weten te onderscheiden van je concurrent.

Lees meer
Content

Onze tekstschrijvers kunnen voor jou nieuwe content of copy schrijven, maar zij controleren of passen ook bestaande teksten aan.

Wij schrijven teksten voor de meest uiteenlopende media. Iedere doelgroep moet op zijn eigen manier benaderd worden, waardoor de insteek van elke tekst anders hoort te zijn. Bij ons kun je terecht voor iedere soort tekst: van socialmediapost tot brochure en van landingspagina tot infographic. Daarnaast optimaliseren wij landingspagina’s, zodat deze de SEO van je website een boost geven.

Ben jij op zoek naar een pakkende tekst voor jouw organisatie? Dan weten wij hier wel raad mee!

Lees meer
Design

Met sterke designs laat jij je bedrijf opvallen en win je de doelgroep over.

Onze grafisch ontwerpers geven vorm aan prachtige designs in media. Doordat hierin de huisstijl wordt toegepast, sluiten de designs volledig aan bij jouw organisatie.

Naast designs, bestaat dit team uit foto- en videografen die ervoor zorgen dat jouw bedrijf er ook op beeld geweldig uit komt te zien. Foto’s en video’s zijn dan ook ideale manier om je bedrijf goed te presenteren en je doelgroep te inspireren.

Van branding tot animatie, onze designers kunnen het allemaal!

Lees meer
Campagnes

Hoe je bezoekers terughaalt als zij de website zonder aankoop hebben verlaten?

Wij helpen onze klanten bij het opzetten van online en/of offline campagnes waarmee wij extra zichtbaarheid voor hun organisaties creëren. Campagnes zijn op de meest uiteenlopende manieren, binnen diverse media op te zetten en uit te voeren. Een kennis van je doelgroep en de verschillende kanalen is van essentieel belang om een effectieve campagne per kanaal op te zetten.

Wij leren jouw doelgroep kennen, zodat wij weten waar en hoe we hen aan moeten spreken. Vervolgens zetten we deze informatie om in een passende campagne.

Lees meer
Strategie

Van ons als strategisch partner mag je het volgende verwachten

Van Giraffes4Zebras als strategisch partner mag je verschillende verwachtingen hebben.

Dit is afhankelijk van de aard van de samenwerking en de specifieke doelstellingen van je organisatie.

Lees meer

WE LOOK AHEAD

Zijn wij jouw strategische partner op afstand?

Laat ons weten wat we voor jou kunnen betekenen door contact op te nemen met:

Neem contact op met Giraffes4Zebras

    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing